نوشته شده توسط : زهرا غلامی

بعضیا شاید بگن که  این دوتا ماشین با توجه به تفاوت‌های زیادی که مخصوصاً توی پیشرانه دارن نمی‌تونن با هم مقایسه بشه ولی مبنای ما برای مقایسه این دوتا ماشین توی مطلب امروز بحث قیمت آن‌ها بوده که تقریباً، با هم برابر هستن.با توجه به افزایش محبوبیت شاسی بلندها و کراس اورها توی بازارهای جهانی، که دلایل مختلفی از جمله ارتفاع سواری بیشتر، فضای سرنشین و بار بیشتر و ظاهری قدرتمند در این تغییر سلیقه مردم داشتن، این روزها شاهد گسترش خانواده محصولات شرکت‌های مختلف، از جمله شرکت‌های خودروسازی چینی و ورود مدل‌های شاسی بلند و کراس اور جدید به مجموعه مدل‌های آن‌ها هستیم.

 

درباره ی حس رانندگی با برلیانس C3 بیشتر بدانید.

 

 

 

دو شرکت هایما و جک، به واسطه دو شرکت داخلی ایران خودرو و کرمان موتور سال‌هاست که در بازار ایران فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

این بار، هایما S5 و جک S3 را با هم مقایسه کنیم. هایما S5 را به نوعی می‌توان مهم‌ترین مدل در خانواده محصولات این شرکت چینی دانست. به لطف فروش بالایی که کراس اورهای کوچک در بازار چین دارند، هایما مدل S5 را در دو نسخه توربو و یانگ عرضه کرده و مدلی که ایران خودرو آن را وارد بازار ایران کرده، همین مدل توربو است.

از سوی دیگر، با توجه به تجربه فوق العاده موفقی که کرمان موتور در بازار ایران با مدل جک S5 داشت، این شرکت تصمیم گرفت تا کراس اوری یک سایز کوچک‌تر از S5 را روانه بازار کشورمان کند. نتیجه خودروی جک S3 بود که در بازار چین با نام Refine S3 شناخته می‌شود. این خودروی کوچک و اقتصادی علاوه بر ایران در بازارهای جهانی مختلفی از جمله آمریکای لاتین و شمال آفریقا هم حضور دارد.

در ادامه مطلب لطفاً باما همراه شوید تا در بخش‌های مختلف، به بررسی و مقایسه دو خودرو هایما S5 و جک S3 پرداخته و ببینیم در شرایط فعلی بازار کشورمان، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند.

طراحی بدنه و کابین
هایما S5
همان طور که احتمالاً می دانید، شرکت هایما در دهه 90 میلادی تحت عنوان هاینان مزدا و به شکل یک جوینت ونچر بین دولت محلی استان هاینان و شرکت مزدا برای تولید خودروهای این شرکت ژاپنی در خاک چین شروع به کار کرد. بعداً هم که مزدا سهام خود در این شرکت را به فاو فروخت، ولی تاثیرات این خودروساز ژاپنی روی محصولات هایما همچنان احساس می‌شوند. در مورد شاسی بلند هایما S5، از نمای جلویی اگر به خودرو نگاه کنید، شباهت‌هایی میان آن و کراس اور مزدا CX-5 می‌توانید بیابید. به طور کلی هایما طراحی بدنه بسیار زیبا و مدرنی دارد و کم‌تر کسی است که بتواند ایرادی به آن بگیرد.

 

در بخش جلو طراحی خاص جلوپنجره بزرگی که خودرو دارد در کنار چراغ‌های بسیار بزرگ و کاپوت با ارتفاع بالای آن، ظاهری خشن و تهاجمی به هایما S5 داده است. ترکیب طراحی سپر با دو چراغ مه شکن در گوشه‌ها و چراغ‌های دی لایتی که در بالای آن‌ها قرار گرفته نیز بسیار زیباست. به طور کلی، گرچه ابعاد خودرو خیلی بزرگ نیست، ولی طراحان هایما تلاش کرده‌اند تا با استفاده از المان‌های طراحی بزرگ روی خودرو، S5 را بزرگ‌تر از آن چه که هست نشان دهند.

در کناره‌ها اوضاع بسیار بهتر هم می‌شود. ارتفاع سواری بالا و رینگ‌های بزرگ 17 اینچی سبب شده‌اند تا این خودرو حس و حال یک شاسی بلند واقعی را داشته باشد. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توان به خط سقف شیب دار، باربند و خط کمر متفاوت اشاره کرد که با عبور از دستگیره درها دقیقاً از زیر آینه‌ها دوباره به سمت عقب خودرو باز می‌گردد. نهایتاً در بخش عقب تلاش شده تا به مانند قسمت جلو، با استفاده از چراغ‌ها و پنجره عقب بزرگ، خودرو بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان داده شود.

داخل کابین، هایما S5 به نسبت سایر چینی‌های هم رده خود از نظر قیمتی بسیار زیبا طراحی شده است. یک تم طراحی V شکل درون کابین این خودرو، در قسمت‌هایی مانند بخش میانی داشبورد، دریچه‌های ورودی هوای وسط و دکمه‌های سیستم صوتی و ارتباطی خودرو به خوبی به چشم می زند. طراحی کلی کابین S5 در عین مدرن و زیبا بودن ساده و مینیمالیستی نیز هست. صفحه نمایش تبلت مانند خودرو روی داشبورد قرار گرفته و گرچه زیباست، اما کار کردن با آن برای راننده ممکن است دشواری‌هایی به همراه داشته باشد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

برلیانس این ماشین چینی طرفداری زیادی توی ایران داره برای کسی هم که بخواد پول بابت ماشین غیر ایرانی بده همیشه ماشنای چینی گزینه ی خیلی خوب هستش.این ماشین هم مثل ماشینای دیگه یه سری معایب و محاسن داره این مطلبی که میخوام براتون بگم خیلی به دردتون میخوره چون اگر قصد خرید این مدل ماشین برلیاتس رو داشته باشین بد نیست که بدونین رانندگی باهاش چه جوریه.

 

 

درباره ی چری تیگو7 خودروی چینی  بیشتر بخوانید.

 

C3 را نمی توان خودرویی جدید دانست. بلکه این هاچبک کراس هم مانند تمام رقبا پایه ای بر مبنا خودرویی هاچبک دارد. C3 در اصل همان برلیانس H320 کراس است که 5 سانتی متر به ارتفاع کلی آن اضافه شده و از سطح زمین تنها دو سانتی متر ارتفاع بیشتر را نسبت به H320 تجربه می کند. این خودرو قواعد یک هاچبک کراس را در ظاهر خود دارد و سپر، چراغ ها و برخی طرح های روی بدنه آن حس اسپرتتری را نسبت به مدل هاچبک ساده القا می کند. بر روی سقف این خودرو هم باربندی اضافه شده تا چیزی ار رقبا در بحث ظاهری کم نداشته باشد. مدیران خط تولید برلیانس می گویند که پارس خودرو می تواند C3 را با سه نوع تنوع رنگ سقف به بازار عرضه کند و در اصل، این هاچبک کراس چینی به عنوان خودرویی دو رنگ وارد جاده های کشور می شود. سیاه، نقره ای و سفید به عنوان رنگ سقف این خودرو معرفی شده اند و در حال حاضر تولید این محصول در پارس خودرو آغاز شده است. به احتمال زیاد این خودرو قیمتی حدود 55 تا 58 میلیون تومان را در کارخانه به خود اختصاص می دهد.
افزایش ارتفاع این خودرو به شکلی انجام شده تا سبک اصلی سیستم تعلیق تغییر نکند. البته که به گفته مدیران فنی برلیانس، با اینکه اصول فنی سیستم تعلیق C3 نسبت به H320 ثابت است، ولی از نظر کد فنی و نوع قطعات با نسخه هاچبک متفاوت بوده و این افزایش ارتفاع فقط به خاطر بحث ظاهری انجام نشده است.
پارس خودرو اعلام کرده که قصد دارد تا در سال 97 بیش از 30 درصد از خانواده برلیانس را در ایران داخلی سازی کند و در حال حاضر بیش از 20 درصد قطعات این خودرو توسط قطعه سازان داخلی تولید می شود.

از آنجا كه برليانس با سابقه خوبي به همراه يكي از با كيفيت ترين خودروسازهای داخلی يعنی پارس خودرو در ايران دارد تصميم به ورود به اين قسمت از بازار خودرو كرده و با محصول جديد خود يعنی برليانس كراس C3 تب اين سگمنت را داغ تر و رقابت را سخت تر مي كند. برليانس كراس در ظاهر با كمی تغييرات نسبت به برليانس H320 به عرضه شده و تريم جراغهای جلو متفاوت شده و در قسمت سپر عقب با ايجاد تغييراتی، زيبايی خودرو را بالاتر برده است، همچنين روی سقف اين خودرو، ريل سقفی يا همان روف رَك نصب شده تا بتوان از آن در سفرهای طولانی بهره برد.
نكته مهم در تفاوت اين خودرو با ديگر برليانس ها در تنوع رنگ آميزی و انتخاب رنگ سقف با توجه به سليقه مشتری است كه برای اولين بار در ايران توسط پارس خودرو اجرا مي شود، پيشتر فقط خودروهاي وارداتی از اين تنوع رنگ بهره مي بردند. اين تنوع در رنگ های مشكي ،سفيد و نقره ای برای رنگ آميزی سقف است.

اما در مشخصات فنی برليانس C3 تفاوت آنچنانی ايجاد نشده، همان موتور ١498 سی سی و گيربكس ٤ سرعته هيوندای پاورتك كه مي تواند ١٠٣ اسب بخار توليد كند و وجود امكاناتي نظير فرمان کمکی برقی ، سانروف ، سيستم ورود به خودرو بدون كليد و تهويه برقی باعث جذابتر شدن اين محصول گرديده است.
حال آنچه اين خودرو را با برليانس H320 يا H330 متمايز می كند، وجود ٥ سانتی متر اختلاف ارتفاع نسبت به آنهاست. اين ٥ سانتی متر صرفا فقط افزايش ارتفاع نيست، بلكه موجب تقويت سيستم فنر بندی و دوام بيشتر آن برای سفرهايی كوتاه خارج جاده ای شده است.

 



 



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

کمپانی چری  یه چند سالی هستش که طرح های کانسپت متنوعی رو معرفی می کنه. تیگو7 به عنوان یکی از اصولی ترین طراحی های این شرکت به حساب میاد. چونکه این خودرو کراس اوور بر اساس طرحی کانسپت به بازار اومده که سال های گذشته به عنوان قوی ترین طرح مفهومی صنعت خودرو جهان معرفی شده . وقتی به تیگو7 نگاه می کنی، امروز لحظه ای هستش که کمپانی چری چین به اصول طراحی دست پیدا کرده و می تونه خط طراحی ثابتی در محصولات خود داشته باشد.

 

درباره ی بررسی کراس‌اوور کاملاً جدید چانگان UNI-T بیشتر بخوانید.

 

صبح شنبه قرعه ما این بود که سفر خود را با تیگو7 آبی رنگ آغاز کنیم. در این سفر سه دستگاه تیگو7 و یک دستگاه هیوندای توسان TL تک دیفرانسیل و کیا اسپرتیج 2015 همراهمان بود. شاید برایتان جای سوال دارد که چرا تیگو7ها با پلاک گذر موقت در تست حاضر شده اند و پلاک آزمایش فنی ندارند؟ اگر در سال 96 به خودروهای جدید بازار دقت کنید، نسخه های اولیه آن ها دیگر با پلاک گذر موقت تست می شوند و این به آن خاطر است که دیگر پلیس راهور، پلاک گذر موقت را جایگزین پلاک آزمایش فنی کرده است.
در همان اول سفر برایمان جالب بود که تیگو7 به رینگ 19 اینچی مجهز بود. وقتی در صندوق خودرو را بالا زدیم تا وسایلمان را داخل آن بچینیم، با فضای مناسب صندوق مواجه شدیم. به شکلی که وسایل کار و سفر چهار نفر به شکل کامل داخل صندوق بود و حداقل یک سوم صندوق همچنان خالی بود. وقتی حرکت خود را آغاز کردیم، فهمیدیم که این خودرو چری بسیار قوی تر از سایر محصولات این برند چینی است. با اینکه 147 اسب بخار عدد عجیبی نبود، ولی گیربکس اتوماتیک دو کلاچه خود خوب کار می کرد و به راحتی می توانست در کسری از ثانیه اکثر قدرت را به چرخ های جلو برساند. با توجه به اینکه تیگو7 با پیشرانه توربویی به بازار عرضه می شود که قدرت آن در دورهای پایین هم در اختیار راننده است، لذا می توان توقع شتاب و لذت رانندگی مناسبی را از آن داشت. در مسیر و رفت و برگشت، حدود 6 ساعتی را در شرایط مختلف شهری رانندگی کردیم. در ترافیک های سنگین تهران مصرف سوخت خودرو به حداکثر 11.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می رسید و در رانندگی عادی شهری این عدد به 8.9 لیتر می رسید. سواری به نسبت نرم و صدای کم موتور در کابین از ویژگی های مناسب این خودرو به حساب می آید. همچنین فضای سر و پا کابین برای سرنشینان مناسب و خوب طراحی شده است.

بعد از رانندگی در شهر با تیگو7 پا به جاده هراز گذاشتیم. مسیری پر پیچ و خم که می خواستیم خودرو را با دور بالا برانیم. در این جاده سعی کردیم که با کولر روشن رانندگی کنیم تا در صورت احساس ضعف در سامانه ترمز خودرو، متوجه آن شویم. ولی خوشبختانه تیگو7 با این مسئله رو به رو نمی شد. زیرا سیستم تهویه این خودرو در زمان های اضطراری فعالیت خود را کم می کرد تا خطر ایمنی مسافران را تهدید نکند. به لطف سیستم تعلیق خوب هندلیگ این کراس اوور جدید چری هم در جاده های پر پیچ و خم هزار مناسب بود. در برخی پیچ های قبل امامزاده هاشم هم که با سرعت به نسبت بالا رانندگی می کردیم، سیستم کنترل پایداری خودرو وارد عمل می شد و به سبک مناسبی خودرو را در مسیر هدایت می کرد. در جاده های کوهستانی مسیر، گاهی مصرف سوخت به 13 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر هم می رسید. ولی با توجه به اینکه هر بالا رفتن از مسیر کوهستانی پایین آمدنی هم دارد، در مجموع رانندگی با تیگو7 در جاده ی هراز به عدد 9.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر با کولر روشن رسیدیم.

 

در بخش های به نسبت زیاد مسیر، با تیگو7 در جاده های اتوبانی و کفی رانندگی کردیم. وقتی خودرو را بر روی سرعت 110 تا 120 کیلومتر کروز می کردیم و مدتی با آن رانندگی را ادامه می دادیم، به مصرف سوخت کمتر از 8.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می رسیدیم. این در حالی بود که وقتی کروزکنترل را بر روی سرعت 100 کیلومتر فعال می کردیم، مصرف سوخت خودرو افت شدیدی داشت و به 7.8 لیتر هم می رسید. سواری نرم و بی سر و صدا هم از ویژگی های تیگو7 در جاده های کفی بود. نکته جالب این است که باور این مسئله برای تیم فنی سخت بود. چون کیفیت سواری تیگو7 در بسیاری از مواقع با خودروهای هم رده قیمتی خود که اصالتی غیر چینی داشتند برابر بود. وقتی در قسمت هایی از مسیر و جاده تست هماهنگ شده در شمال کشور تخت گاز با این خودرو رانندگی می کردیم، رسیدن به سرعت 180 کیلومتر بر ساعت با تیگو7 سخت نبود. جالب است بدانید که تا سرعت 160 کیلومتر بر ساعت صدای باد از بیرون به داخل کابین نفوذ نمی کرد.
از ویژگی های تیگو7 در سفر، وجود دریچه تهویه قابل تنظیم برای سرنشینان عقب بود که آسایش خوبی را برای آن ها فراهم می کرد.





:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

چانگان اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور کامپکت کاملاً جدید خود بنام UNI-T رو منتشر کرده  چانگان گفته ، UNI نام سری محصولاتی خواهد بود که جهانرو کشف کرده و منحصربه‌فرد بودن خودش رو حفظ خواهند کرد. UNI-T به‌عنوان اولین مدل از سری محصولات جدید چانگان، طراحی علمی تخیلی و پیشرویی داره خصوصاً در جلوپنجره که طراحی بدون مرزی داره. این جلوپنجره به‌تدریج از عنصر الماس شکلی توی مرکز به طرفین حرکت کرده و سرانجام با چراغ‌های جلو ادغام می‌شود.

 

درباره ی مقایسه o,nv,d سایپا کوییک با برلیانس H220 بیشتر بخوانید.

 

این چراغ‌های دوبخشی S شکل به همراه خطوطی روی کاپوت، نمای کلی کاملاً منحصربه‌فردی به این کراس‌اوور جدید چینی بخشیده‌اند.در پروفیل جانبی، خط سقف که بعد از عبور از ستون B شیب‌دار می‌شود همراه با خط کمر برجسته، نمای بسیار اسپرت و چشمگیری ایجاد کرده است. در همین حال، طرح دورنگ بدنه به همراه دستگیرهای مخفی درها و رینگ‌های چند پره، به شخصیت جوان‌پسند خودرو افزوده‌اند. در عقب UNI-T هم چراغ‌های چندضلعی باریکی دیده می‌شود که با جا پلاک ذوزنقه‌ای هماهنگی کاملی دارند. در همین حال، سر اگزوزهای بزرگ با شکلی جذاب که از دو طرف سپر بیرون آمده‌اند به همراه اسپویلری بزرگ با شکلی منحصربه‌فرد، شخصیت قدرتمند و اسپرتی به کراس‌اوور جدید چانگان بخشیده‌اند.این ماشین 4,515 میلی‌متر طول، 1,870 میلی‌متر عرض و 1,870 میلی‌متر ارتفاع دارد و در سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد. فاصلهٔ محوری UNI-T هم 2,710 میلی‌متر بوده و روی رینگ‌های 17 یا 19 اینچی قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود در این کراس‌اوور از پیشرانه‌های جدید 1.5 لیتری توربو و 2 لیتری توربو سری Blue Whale چانگان استفاده شود. طبق گزارش‌های قبلی، چانگان UNI-T رسماً در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شده و تا پایان سال به بازار عرضه خواهد شد.این ماشین 4,515 میلی‌متر طول، 1,870 میلی‌متر عرض و 1,870 میلی‌متر ارتفاع دارد و در سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد. فاصلهٔ محوری UNI-T هم 2,710 میلی‌متر بوده و روی رینگ‌های 17 یا 19 اینچی قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود در این کراس‌اوور از پیشرانه‌های جدید 1.5 لیتری توربو و 2 لیتری توربو سری Blue Whale چانگان استفاده شود. طبق گزارش‌های قبلی، چانگان UNI-T رسماً در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شده و تا پایان سال به بازار عرضه خواهد شد.این ماشین 4,515 میلی‌متر طول، 1,870 میلی‌متر عرض و 1,870 میلی‌متر ارتفاع دارد و در سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد. فاصلهٔ محوری UNI-T هم 2,710 میلی‌متر بوده و روی رینگ‌های 17 یا 19 اینچی قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود در این کراس‌اوور از پیشرانه‌های جدید 1.5 لیتری توربو و 2 لیتری توربو سری Blue Whale چانگان استفاده شود. طبق گزارش‌های قبلی، چانگان UNI-T رسماً در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شده و تا پایان سال به بازار عرضه خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

برلیانس H220 یک هاچبک چینی و ارزان‌ترین محصول برلیانس  بازار ایران هستش  که مثل سایر محصولات برلیانس، پارس خودرو وظیفه تولید و عرضه اونو بر عهده داشته.برلیانس H220 از سال 1395 وارد بازار شده و در حال حاضر هم بر روی خط تولید قرار داره. البته باید بگوییم پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، برلیانس هم همانند سایر خودروسازان خارجی از بازار کشورمان خارج شد و اکنون پارس خودرو در تحویل تعهدات خود به خریداران قبلی هم با مشکل مواجه.

 

درباره ی ورود لندویند X7 در خیابان‌های شهر تهران بیشتر بخوانید.

 

 

 

طراحی برلیانس H220 با استفاده از زبان طراحی برلیانس صورت گرفته اما اگر آن را در کنار خودرویی چون H320 قرار دهیم، متوجه می‌شویم که H220 خودرو ارزان‌تری است چراکه طراحی ضعیف‌تر و ناپخته‌تری دارد. در نمای جلو، یک جلو پنجره منحنی شکل دیده می‌شود. در بخش‌های مختلف بدنه هم وجود خطوط شکسته بر روی بدنه خودنمایی می‌کند. نکته منفی در مورد طراحی بدنه، عدم وجود تناسب در کلیت بدنه است چراکه در نمای عقب فرم خوبی در بدنه ایجاد نشده. به هر حال برلیانس H220 باوجود همه معایب، زیباتر از سایپا کوییک است.

با ورود به داخل کابین برلیانس H220، در ابتدا سادگی آن نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. در بیشتر بخش‌ها از پلاستیک استفاده شده است. داشبورد نقره‌ای رنگ در کنار سایر قطعات با رنگ مشکی، ترکیب چندان خوبی را ایجاد نکرده است. تنها نکته مثبت در مورد کابین H220، فضای داخلی نسبتا بزرگ است که نقطه قوت آن در مقابل سایپا کوییک محسوب می‌شود.

برلیانس H220 تجهیزات چندان زیادی را در اختیار شما قرار نخواهد داد. از جمله این امکانات می‌توانیم به 2 ایربگ، ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با 4 بلندگو، ایزوفیکس صندلی عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو اشاره کنیم.

موتور به کار رفته در برلیانس H220 حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته دستی در نظر گرفته شده که عملکرد این مجموعه کاملا متوسط است و نمی‌توان نمره خوبی برای آن در نظر گرفت. به علاوه اینکه کوییک با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

در نهایت باید بگوییم برلیانس H220 خودرویی با کیفیت بسیار معمولی است و به هیچ عنوان در اولویت خرید خودرو قرار نمی‌گیرد اما در مقایسه با سایپا کوییک، شرایط بهتری دارد و سواری باکیفیت‌تری ارائه می‌کند. به همین دلیل از بین برلیانس H220 و سایپا کوییک، H220 در اولویت قرار دارد.

مقایسه سایپا کوییک با برلیانس H220
سایپا کوییک یک خودرو ایرانی است که در سال 1395 معرفی و در سال 1397 پس از یک وقفه طولانی در سال 1397 به بازار عرضه شد. باید بگوییم این روند در مورد اکثر خودروهای داخلی دیده می‌شود چراکه فاصله زیادی بین معرفی تا عرضه آن به وجود می‌آید.

سایپا کوییک به عنوان یک خودرو کاملا جدید معرفی شد در حالی که طراحی آن مشابه ساینا و ویژگی‌های فنی آن هم با این خودرو مشترک است و اتفاق چندان عجیبی در مورد آن رخ نداد به جز اینکه چند آپشن به آن اضافه شد

طراحی سایپا کوییک چندان جذاب نیست. در نمای جلو همان شکلی را می‌بینیم که در ساینا مشاهده کردیم و تنها تغییرات کوچکی ایجاد شد. بر روی سقف کوییک باربند دیده می‌شود و به نظر می‌رسد برای طراحی چراغ‌های عقب هم از خودروهای خارجی الگو گرفته شده باشد. یک نکته دیگر در بدنه سایپا کوییک استفاده از تزئینات مشکی رنگ است که باید آن را یک اقدام کاملا بیهوده دانست.

با ورود به داخل کابین سایپا کوییک در همان نگاه اول متوجه می‌شویم که با یک خودرو ارزان ایرانی روبه‌رو هستیم اما این در حالی است که کوییک اتوماتیک با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. در نسخه فول کوییک در مرکز داشبورد یک نمایشگر وجود دارد که ورودی‌های هوا در زیر آن تعبیه شده‌اند. نکته مورد توجه در کوییک وجود کلیدهای کنترلی بر روی فرمان است که در برلیانس H220 وجود ندارد.سایپا کوییک از نظر تجهیزات رفاهی شرایط بهتری دارد و امکاناتی چون 2 ایربگ، ایموبلایزر، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی با 4 بلندگو، چراغ دیلایت، کامپیوتر سفری و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد و در مقایسه با رقیب چینی خود وضعیت بهتری دارد.

موتور به کار رفته در سایپا کوییک حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‎‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده که ما در این مقایسه، به دلیل قیمت مشابه با برلیانس H220، نسخه اتوماتیک را در نظر داریم. هر دو خودرو حاضر در این مقایسه وضعیت فنی کاملا متوسطی دارند.

در نهایت باید بگوییم سایپا کوییک از نظر کیفیت سواری در مقایسه با برلیانس H220 ضعیف‌تر است و به دلیل قیمت غیرمنطقی، ارزش خرید ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

خیلی سال پیش مطالای زیادی درباره ییه کپی جنجالی چینی نوشته های زیادی توی اینترنت بود و  به مقایسه ماشین  لندویند X7 با نسخه اصل اون یعنی رنجروور ایووک پرداخته شده اما ازاونجایی ‌که این خودرو اخیراً با پلاک آزمایشی توی خیابان‌های تهران روئیت شده، مجدداً نگاهی مختصر به آن می‌اندازیم.

 

درباره ی معرفی کراس‌اوور جک X7 بیشتر بخوانید.

 

 

 

لندویند (LANDWIND) یک واحد کوچک و ناشناخته سازنده کراس‌اوور در چین است که کمتر از 15 سال پیش، یعنی در ماه نوامبر سال 2004 میلادی پا به عرصه وجود نهاد. در حال حاضر، این شرکت تحت مالکیت هولدینگ جیانگ لینگ موتور (JIANGLING NOTOR HOLDING) یا مخفف آن JMH قرار دارد. هولدینگ مذکور یک جوینت ونچر بین گروه جیانگ لینگ موتورز (JMCG) و خودروسازی چانگان است.ازجمله محصولات فعلی لندویند می‌توان به کراس‌اوورهای X2،X5،X7،X8 و Xiaoyao اشاره داشت. مجموع فروش این شرکت در بازار چین با افتی فاحش از رقم 42,544 دستگاه در سال 2017 به 18,800 دستگاه در سال 2018 رسید. از میان ساخته‌های متنوع این شرکت، اخیراً پای مدل‌های X5،X7 و Xiaoyao به خاک کشورمان باز شد که در این میان، مدل X7 بیشتر از همه خبرساز شد.لندویند X7 یک کراس‌اوور کامپکت است و نخستین بار، ماه آوریل سال 2014 میلادی در معرض دید عموم قرار گرفت. از آن همان آغاز، کپی کاری فاحش این خودرو که عیناً از روی بدنه رنجروور ایووک نسخه‌برداری شده بود جنجال بزرگی در رسانه‌های خبری و خودرویی دنیا پدید آورد. با افزایش حجم انتقادات، کمپانی لندویند در ماه نوامبر سال 2017 میلادی اقدام به معرفی نسخه فیس‌لیفت این خودرو در نمایشگاه گوآنگژوی چین نمود تا بلکه از بار سرزنش و ملامت رسانه‌ها اندکی کاسته و در ظاهر کمی آبروداری کند! تحت این فیس‌لیفت، چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر جلو این خودرو دستخوش تغییر و تحولی محسوس و ناحیه عقب آن نیز تحت دگرگونی کاملی قرار گرفت تا ظاهراً کمی از همزاد بریتانیایی خود، ایووک فاصله بگیرد. همچنین قوای محرکه آن متحمل اصلاح و بروزرسانی شد و یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو ساخت فورد به توان 162 اسب بخار جای پیشرانه 2 لیتری قدیمی آن که ساخت میتسوبیشی بود را گرفت. توان خروجی پیشرانه قبلی معادل 190 اسب بخار بود. ناگفته نماند که پیشرانه جدید را یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساپورت می‌کند.در این میان، برگ برنده لندویند X7 برچسب قیمتی آن است که چند برابری کمتر از همزاد غربی آن، رنجروور ایووک است. لندویند X7 با ارقامی بین 129,800 یوآن (19,210 دلار) الی 150,800 یوآن (22,320 دلار) در بازار چین فروخته می‌شود که تقریباً معادل یک‌سوم بهای فروش رنجروور ایووک در همین دیار است.لندویند X7 با دستی پر از تجهیزات ایمنی و رفاهی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود که از آن جمله می‌توان به 6 عدد ایربگ، سامانه‌های ایمنی ABS،EBD،ESP،TCS و نیز سامانه‌های کمکی حرکت از سراشیبی و تپه‌ها ازجمله HDC،HSA، ترمز اضطراری، سقف پانورامیک، ترمز پارک الکترونیکی، فرمان برقی، دوربین دید عقب، سامانه TPMS، سنسورهای پارک، سامانه کی‌لس استارت، کروز کنترل، تهویه مطبوع خودکار، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، صندلی‌های برقی جلو، فرمان چرمی، حسگر باران، دی لایت و… اشاره داشت.



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

شرکت چینی جک  تازگیا اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور جدید خودشو به نام Jiayue X7 رو منتشر کرده. این کراس‌اوور کامپکت طبق جدیدترین زبان طراحی جک شکل گرفته که برای اولین بار تو سدان Jiayue A5 نشون دادهآرام توی بخش جلوییش X7 جلوپنجرهٔ کرومی آبشاری بزرگی به چشم می‌خوره که نمایی سه‌بعدی داره. چراغ‌های جلوی خودرو از نوع دوقسمتی هستش که شامل دی‌لایت‌های LED باریکی توی  بالا و چراغ‌های اصلی توی مکانی پایین‌تر میشه. لوگوی جک نیز روی دماغهٔ خودرو درون خط مرکزی کاپوت جا گرفتهبی تقصیر

 

درباره ی مشخصات فنی آریزو 5 یک ماشینی چینی بیشتر بخوانید.

 

 

در پروفیل جانبی X7 خط کمر با حرکت به سمت بالا، نمای اسپرتی را ایجاد کرده است درحالی‌که رینگ‌ها هم از نوع پنج پرهٔ دوبل دورنگ هستند. در عقب این کراس‌اوور جدید چینی از چراغ‌های متصل‌به‌هم استفاده شده که این روزها طرح محبوبی است. در پایین هم چهار سر اگزوز مربع شکل به چشم می‌خورد که نمایی پویا، شیک و اسپرت به خودرو بخشیده است.جک در داخل کراس‌اوور جدید خود از مفهوم طراحی موسوم به «ساده، چشمگیر، لوکس و دلپذیر» استفاده کرده است. در اینجا طرح دورنگ مشکی نقره‌ای به چشم می‌خورد و رو دری‌ها از متریال نرم ساخته شده‌اند. در میانهٔ داشبورد، بالاتر از کنسول میانی یک نمایشگر لمسی افقی جای گرفته و برای پانل کنترل سیستم تهویه از تریم مشکی پیانو استفاده شده است. این خودرو همچنین از سانروف پانوراما و دیگر آپشن‌های لوکس هم برخوردار است.زیر کاپوت X7 یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قرار گرفته که 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. طول، عرض و ارتفاع این کراس‌اوور چینی به ترتیب 4,776 میلی‌متر، 1,900 میلی‌متر و 2,750 میلی‌متر گزارش شده درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,750 میلی‌متر است. گفته شده جک X7 در سه‌ماههٔ دوم سال جاری رسماً به بازار چین عرضه خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

شرکت چری توی  سال 1997شروع کرد به فعالیت کردن و از سال 1999 شروع به تولید ماشین کردآرام این شرکت از سال 2003 تا الان  بزرگترین صادرکننده ماشینای  چینی بوده و با شرکت‌های مطرحی مثل جگوار-لندروور  همکاری داره.شرکت خودروسازی چری تو کلاس‌های کراس اوور و سدان، راهی بازار ایران شده.  در بین سدان های چری نیز مدل‌های MVM550 و آریزو 5 در ایران حضور حضور دارند.

 

درباره ی MVM C33s بدترین ماشین چینی از خانواده چری بیشتر بخوانید.

 

 

مشخصات فنی و قوای محرکه چری آریزو 5

آریزو 5 در کشورمان با دو پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شود که یکی از آنها به صورت تنفس طبیعی بوده و دیگری به توربوشارژ مجهز است.

پیشرانه تنفس طبیعی آریزو 5 قادر است تا توان خروجی معادل 116 اسب بخار را ایجاد نموده و 141 نیوتن-متر گشتاور را نیز چاشنی کار خود کند. لازم به ذکر است که حداکثر قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب در دورهای 6400rpm و 4800 rpm ظاهر خواهند شد.پیشرانه توربوشارژ نیز دارای قدرتی معادل 145اسب بخار است. گشتاور حاصل از آن هم به رقم جالب توجه 210 نیوتن متر می‌رسد که آمار نسبتا قابل قبولی خواهد بود. انتقال نیروی حاصل از پیشرانه تنفس طبیعی به چرخ‌های جلو از طریق یک گیربکس دستی 5 سرعته و یا جعبه دنده اتوماتیک از نوع CVT صورت خواهد پذیرفت.آریزو 5 با گیربکس دستی در زمان تقریبی 13تا 14ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست خواهد یافت. این زمان برای نمونه اتوماتیک در حدود 15 ثانیه اعلام شده است.

رقبا و محصولات مشابه چری آریزو 5

از جمله رقبای آریزو 5 در بازار ایران می‌توان به مزدا3، هیوندای الانترا، لیفان 820، MG360، بسترن B30، بسترن B50 (توقف تولید) و کیا سراتو سایپا اشاره نمود.

مزایا و معایب چری آریزو 5
نکات مثبت
طراحی ظاهری مناسب
ایمنی مناسب در مقایسه با رقبا
امکانات مناسب در نسخه اکسلنت
هندلینگ خوب
عملکرد خوب مدل توربو
گارانتی طولانی مدت پنج ساله (150 هزار کیلومتر)
نکات منفی
کابین نه چندان جادار
کیفیت نامناسب متریال فضای داخلی به نسبت قیمت
شتاب ضعیف مدل تنفس طبیعی
حساسیت نسخه توربو نسبت به کیفیت بنزین
سواری نسبتا خشک و ضعف سیستم فنربندی نیمه مستقل در چرخ های عقب
عملکرد نه چندان ایده آل گیربکس سی وی تی در نسخه اتوماتیک

امکانات نسخه پایه به شرح زیر است:

قفل مرکزی با ریموت
سیستم بالارفتن اتوماتیک پنجره ها همراه با قفل درها (Power Window)
تنظیم برقی آینه های جانبی
سیستم تثبیت سرعت(کروز کنترل)
کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
تنظیم صندلی راننده در 4 جهت
قابلیت تبدیل جمع شدن صندلی عقب بصورت یک پارچه
رادار عقب با 3 سنسور
چراغ ترمز LED
چراغ روشنایی در روز LED
چراغ راهنمایی کننده تا درب منزل
خاموش شدن اتوماتیک چراغها در صورت فراموشی
کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای همه سرنشینان
کیسه هوا برای دو سرنشین جلو
ترمز دیسکی برای چهار چرخ مجهز به ABS+EBD
سیستم هشدار دهنده و ضد سرقت ایموبلایزر



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 خرداد 1399 | نظرات ()