نوشته شده توسط : زهرا غلامی

افزایش قیمت ماشین توی این اواخر  باعث شده تا مردم تمایل بیشتری به خرید ماشینای  چینی به جای تولیدای داخلی داشته باشه.حالا با این اطلاعات یکی از بدترین مدلای خودروی چینی رو برسی میکنم.آرام

 

درباره ی تفاوت جک S5 دنده ایی و اتوماتیک بیشتر بخوانید.

 

برند خودروسازی چری که شاهد محصولات بسیاری از آن در بازار کشور هستیم، MVM سری X33 S را به عنوان بدترین محصول تولیدی خود به بازار ایران روانه کرد. ایکس 33 چری علاوه برآنکه در مدت اخیر شاهد تغییر و رشد قیمت بسیار زیادی بود، به واسطه مشخصات و کیفیت ضعیفی که دارد، تبدیل به یکی از بدترین خودروهای چینی در بازار ایران شده است.

از جمله معایب موجود در MVM X33S که تجارب کاربری نیز وجود این مشکلات را تایید کرده اند، موارد زیر هستند:

ایمنی ضعیف خودرو
استفاده از پیشرانه ای نامتناسب و ضعیف با توجه به وزن و عملکرد خودرو
فقدان سیستم کنترل پایداری در خودرو ESP
مصرف سوخت بسیار بالا و غیر انتظار
کیفیت پایین ساخت و مونتاژ خودرو
چری محصولات با کیفیت و خوشنامی در بازار دارد و نباید وجود MVM X33 S را به عنوان مشت نمونه خروار به حساب بیاوریم.

M4 گریت وال، کیفیت بر خلاف انتظار و بارو
گریت وال یکی دیگر از برند های چینی است که محصولات باکیفیتی را به بازارهای جهانی عرضه می کند. اما در سبد محصولات این خانواده نیز گریت وال M4 به عنوان ضعیف ترین تولید این برند شناخته شده است.

اولین ایراد وارده به این برند عدم وجود نمایندگی پاسخگو در کشور است و نمی توان اتکای آنچنانی به نمایندگی های این برند در کشور داشت. M4 در بحث ایمنی مشابه با دیگر محصولات سطح مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته است، اما شاهد ایراد های دیگری در محصول هستیم که به زودی شما را از خرید این خودرو خوش رنگ و لعاب پیشمان می کند.

از جمله مهمترین ایراد هایی که در ارزیابی M4 به دست آمده اند می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

پیشرانه ضعیف در برابر وزن و کارایی خودرو
خدمات پیش از فروش بسیار نامطلوب
ایمنی متوسط و پایین تر از سطح انتظار
وضعیت نامطلوب در پیدا کردن قطعات یدکی
بازار خرید و فروش ضعیف
لیفان X60، بدترین خودرو چینی لیفان در بازار
ورود لیفان به ایران با محصولات مختلف شاهد استقبال مناسبی بود. خریداران خودروهای برند لیفان رضایت خوب و متوسطی از محصولات لیفان داشتند تا اینکه X60 به عنوان یکی دیگر از خودروهای این برند به بازار کشور معرفی شد.

تا پیش از افزایش ناگهانی قیمت خودرو در کشور لیفان X60 دارای قیمتی متناسب با محصول بود. همچنین رقبای دیگری نظیر جک S3 و چانگان CS35 پابپای لیفان X60 مورد توجه خریداران بودند.

اما لیفان X60 با مشکلات متعددی به زودی از بازار رقابت حذف شد و جای خود را به دیگر محصولات داد. بیشتر خریداران از صدای موتور ناراضی بودند که به طور واضح در کابین شنیده میشد. از دیگر معایب لیفان X60 موارد زیر هستند:

گیربکس ضعیف
ایمنی پایین خودرو
کیفیت بسیار پایین در ساخت و مونتاژ
استهلاک بالای خودرو
بازار فروش دست دوم نامناسب
کشش ضعیف پیشرانه خودرو
سواری خشک و کم کیفیت
استفاده از قطعات ضعیف و حتی بی کیفیت در خودرو
بدنامی لیفان X60 به ضرر دیگر محصولات این برند تمام شد و بازار خرید و فروش لیفان را کاملا تحت تاثیر قرار داد.

MVM 110S، ضعیف ترین خودروی کشور بعد از پراید
اگر پراید را ضعیف ترین خودرو موجود در بازار بدانیم، رتبه دومین محصول ضعیف و بی کیفیت بازار به ام وی ام 110 اس تعلق می گیرد. خودرویی که برای جاده ها و اهداف خاص طراحی و تولید شده بود و اصلا مناسب جاده ایران نیست.

 



:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

کمچانی جک یکی از موفق ترین تولیدکننده های ماشین توی چین هستش و البته توی ایران خنده فعالیت این کمپانی درزمینه خودروهای سدان و شاسی‎بلندهای کراس‎اور چند سالی است که رویه مثبتی در پیش‌گرفته است و رضایت مشتریان را در انواع بازارها به‌دست آورده است. شرکت کرمان موتور با توجه به استقبال بی‌نظیر از خودرو جک اس فایو دنده‌ای مدل اتوماتیک آن را روانه بازار کرد. همان‌طور که مدل اتوماتیک خودرو J5 نیز پس از مدل دنده‌ای آن به بازار آمد. در مورد خودرو جک جی 5 اما فرق چندان زیادی بین دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک وجود نداشت.

 

درباره ی محاسن و معایب جک S3 بیشتر بدانید.

 

 

تفاوت ظاهری جک S5 دنده‌ای و اتوماتیک

جک اس فایو اتوماتیک و دنده‌ای ازنظر ظاهری تقریباً هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. در برخی آگهی‌های منتشرشده از ظاهر جک S5 فیس لیفت استفاده‌شده بود که باعث شد بازار منتظر این نمونه از خودرو باشد، اما کرمان موتور اعلام کرد که مدل فیس لیفت عرضه نخواهد شد.یکی از مزیت‌های قابل‌توجه نمونه اتوماتیک جک s5 آپشن‌ها و امکانات رفاهی آن است. سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، نمایشگر دیجیتال کیلومتر شمار، سنسور میزان سوخت داخل باک، تهویه مطبوع دوگانه و ترمز پارک الکترونیکی، همگی از آپشن‌های این خودرو هستند.

در هر دو مدل جک S5 یک نمایشگر لمسی در وسط کنسول قرار دارد که مجهز به تکنولوژی بلوتوث می‌باشد و مستقیماً به سیستم صوتی خودرو وصل می‌شود. یک کنترلر نیز روی فرمان خودرو تعبیه شده است تا بدون از دست دادن تمرکز بتوان سیستم صوتی را کنترل کرد.

ازجمله دیگر آپشن‌ها و امکانات رفاهی که در مدل اتوماتیک این خودرو به چشم می‌خورد می‌توان به مواردی همچون تکیه‌گاه گردن باقابلیت ضد تصادف، هیتر و حرارت‎دهنده صندلی‌های جلو، صندلی راننده به‌صورت الکترونیکی و هوشمند، یخ‌زدایی شیشه روبه‎رو، قفل محافظ کودک، سانروف، کامپیوتر و جی‎پی‎اس مخصوص جاده و سفر، هشدار فشار باد چرخ‌ها و ... اشاره کرد.

 

تفاوت مشخصات فنی جک اس 5 اتوماتیک و دنده‌ای

در نسخه اتوماتیک مصرف سوخت و گشتاور خودرو تا حدودی تفاوت دارد. در هر دو مدل از یک موتور دو لیتری که قدرتی برابر با 174 اسب بخار ارائه می‌دهد استفاده شده است. بااین‌حال گشتاور مدل اتوماتیک برابر با 256 نیوتون‎متر می‌باشد که در مقایسه با 235 نیوتون متر گشتاور مدل دنده‌ای عدد بهینه‌تری می‌باشد. درنتیجه تفاوت مصرف سوخت خودرو در این دو مدل تفاوت ناچیزی دارد که در نظر گرفتن آن خالی از لطف نیست. نمونه اتوماتیک S5 مصرف سوختی برابر با 9 لیتر در 100 کیلومتر دارد. این رقم میانگین مصرف سوخت 12 لیتر در 100 کیلومتری این خودرو در ترافیک سنگین شهری و 7.3 لیتر در جاده‌های بین‌شهری می‌باشد.

لازم به ذکر است تعویض دنده در نسخه اتوماتیک بسیار نرم و روان است و به‌اصطلاح با تعویض‎دنده، آب در دل کسی تکان نمی‌خورد. اما به دلیل سفارشی‌سازی گیربکس جهت امکانات اکو و کاهش مصرف سوخت، سنگین کردن دنده در سربالایی‌ها با مقداری تأخیر صورت می‌پذیرد. بااین‌حال قدرت موتور در حد قابل قبولی می‌باشد و حتی روشن گذاشتن تهویه مطبوع در سربالایی باعث افت کشش موتور نمی‌شود.

تفاوت قیمت جک S5 اتوماتیک و دنده‌ای

قیمت جکS5 اتوماتیک حدوداً 230 الی 260 میلیون تومان در تاریخ نگارش این مطلب می‌باشد. این اختلاف و بازه قیمتی درواقع به علت آپشن‌های اضافه‌ای است که بر روی برخی از خودروها نصب شده است. قیمت جکS5 دنده دستی نیز هم‌اکنون در بازار خودرو در بازه 220 تا 240 میلیون تومان قرار دارد. خریدوفروش جکS5 دست‌دوم نیز در بازار خودرو به‌وفور انجام می شود.

بازار خریدوفروش

جک اس5 به دلیل امکانات بسیاری که ارائه می‌دهد در بازار خودرو همیشه طرفداران خود را دارد. به همین دلیل اگر به بازار خودرو سری بزنید خواهید دید که حتی خریدوفروش جک اس5 دست‌دوم نیز بازار بسیار پررونقی دارد. با توجه به این‌که این محصولات داخل ایران مونتاژ می شوند، قطعات این خودروها نیز در بازار فراوان و به‌راحتی قابل‌دسترس هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد خرید جک اس5 را به خرید شاسی‌بلند‌های تازه‌وارد چینی و یا خودروهای بسیار گران‌قیمت کره‌ای و ژاپنی ترجیح می‌دهند.



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

می خام براتون درباره  محاسن و معایب جک s3 بگم،ماشینی که در کلاس ماشین های کراس اوور شهری قرار داره این ماشین در ایران به وسیله ی کرمان موتور عرضه می شه.

 

درباره ی معرفی کامل جک ریفاین محصول کشور چین بیشتر بخوانید.

 

 

 

۱-فضای کم:

شاید با ورود به جک S3 انتظار فضای یک شاسی بلند شهری را از آن داشته باشید اما متاسفانه فضای داخلی این خودروی چینی انقد کم است که شما آن را به مانند یک هاچ بک می پندارید، بی تردید این خودرو فقط برای یک خانواده ۴ نفره با قد استاندارد مناسب است، لازم به ذکر است که این فضای کم در صندوق عقب کمی کمتر لمس می شود چرا که صندوق بار بدون خواباندن صندلی دارای ۶۰۰ لیتر حجم است، که رقم قابل قبولی می باشد.

2-سرو صدا:

با رفتن به درون خودرو جک S3 و روشن کردنش متوجه صدای زیاد پیشرانه این خودرو می شوید که بی شک این امر باعث رنجش سرنشینان خواهد شد، پس صدای پیشرانه یکی از اصلی ترین معایب جک S3 می باشد.
۳-پیشرانه ضعیف:

اگر نگاهی به مشخصات فنی جک S3 بیندازید متوجه ضعف پیشرانه خواهید شد، چرا که این خودروی کراس اوور شهری دارای ۱۵۹۰ سی سی حجم و ۱۰۷ اسب بخار قدرت است، گشتاورش هم ۱۵۵ نیوتن متر می باشد، این پیشرانه بی شک در جاده های پر فرازو نشیب قدرت زیادی برای جابه جایی خودروی ۱۲۵۰ کیلوگرمی ندارد، پس در این زمینه جک S3 اصلا به برادر بزرگترش نرفته است و پیشرانه یکی دیگر از معایب جک S3 به شمار می آید.

جک S3 دارای شتاب صفر تا صد ۱۴ ثانیه ای است و سرعتش هم به ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می رسد، میانگین مصرف سوختش هم ۶.۵ لیتر است در ضمن این محصول از پیشرانه CVT بهره می برد.
۴-طراحی بیرونی:

طراحی جک S3 به شکل جز به جز خوب است اما وقتی اجزای مختلف را از دور برانداز می کنید شاهد عدم تناسب در این محصول چینی خواهید شد، این عدم هماهنگی بی شک هر فردی را دلسرد خواهد کرد، لازم به ذکر است که در نمای پشت هم طراحی به شکل قابل ملاحظه ای ضعیف می باشد و بی تردید در این بخش نمی توان به مهندسین طراح این خودرو نمره قابل قبولی را داد.

۵-صندلی ها:

صندلی ها با روکشی از جنس چرم مصنوعی زیبا می باشند اما متاسفانه این صندلی ها برای افراد چاق و بزرگ جثه به طور جدی مشکل ایجاد می کنند چرا که اصلا صندلی های خوش سایزی نیستند.
۶-حجم باک:

یکی از موارد عجیب در خودروی جک S3 حجم کم باک این خودروی می باشد، بی شک حجم ۴۵ لیتری باک جک S3 باعث می شود که شما زود به زود راهی پمپ بنزین شوید و این امر در مسافرت ها شما را به دردسر خواهد انداخت.



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()