ارزیابی جیلی امگرند XC7 در بازار خودروهای ایران!
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

کمپانی جیلی توی سال ۱۹۸۶ توسط “لی‌‌شوفو” تأسیس شدش و توی سال ۲۰۰۲ اولین ماشین سواری‌ رو به بازار عرضه کردش. «امگرند» اسمی هست که که این خودروساز چینی به خودروهای لوکس‌اش داده و جیلی امگرند EC7  نیز یکی از همین تولیدات لوکس و البته پرطرف‌دار این کمپانی هستش.حالا بریم ببینیم که این ماشین توی بازار ایران شانس خوبی داشته یا نهآرام

 

 

درباره ی تجربه رانندگی رانندگی با ام وی ام X22 بیشتر بخوانید.

 

جیلی، پس از خریدن کمپانی ولووی سوئد و پیش رفتن در مسیر توسعه، تغییراتی در جیلی EC7 ایجاد کرد، به‌طوری‌که جیلی EC7 تنها خودروی چینی است که استاندارد EURO NCAP دارد. کمپانی جیلی به دنبال ساخت و عرضه یک سدان لوکس شهری با قیمت مناسب بود و با عرضه امگرند EC7 در سال ۲۰۰۹، توانست به بهترین شکل ممکن به این هدف دست یابد.

تولید جیلی امگرند EC7 با همکاری کمپانی‌های بزرگ
بسیاری از قطعات جیلی امگرند توسط کمپانی‌های معتبر اروپایی و جهانی ساخته شده‌اند که این خود به اعتبار کیفی خودرو می‌افزاید. برای نمونه، تجهیزات الکتریکی خودرو توسط زیمنس آلمان، شیشه‌ها توسط سنت گوبیان فرانسه و صندلی‌ها توسط Lear USA آمریکا ساخته شده‌اند. خط تولید آن با همکاری فوجی ژاپن راه‌اندازی شد و شرکت DURR آلمان نقش قابل توجه‌ای در خط رنگ‌آمیزی آن دارد. کمپانی جیلی در تبلیغات امگرند EC7 ادعا کرده که در بدنه خودرو در حدود ۴۷۵۰ نقطه جوش وجود دارد که همه توسط دستگاه جوش لیزری انجام شده است. جیلی امگرند EC7 علاوه بر چین، در روسیه و اروگوئه هم مونتاژ می‌شود.

پرفروش‌ترین چینی
در پایان سال ۲۰۱۴، جیلی امگرند EC7 با سبقت گرفتن از چانگان ایدو و با آمار فروش ۱۶۵۲۳۱ دستگاه در چین، عنوان پرفروش‌ترین خودروی چینی را در این سال از آن خود کرد. این کمپانی به بازار داخلی بسنده نکرد و با برنامه‌ریزی مناسب، به دنبال کسب بازارهای بین‌المللی از آسیا و آفریقا فراتر رفت و پا به بازار خودروی اروپا گذاشت. چنان‌چه این خودروی شکیل چینی به ۲۵ کشور دنیا مانند استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، برزیل، بحرین، عربستان سعودی، ترکیه و… صادر می‌شود.

برتری‌های جیلی امگرند EC7 در رقابت با رقبای سرسخت
یکی از برتری‌های جیلی امگرند EC7 نسبت به رقیبانش این است که این خودرو با دو موتور متفاوت و دو جعبه دنده ارائه می‌شود و این ویژگی‌ها، به مشتریان امکان انتخاب می‌دهد. به‌خصوص که هر دو موتور ارائه شده دارای میزان مصرف سوخت پایین هستند. جعبه دنده اتوماتیک این خودرو از نوع پیشرفته و جدیدِ انتقال قدرت پیوسته (CVT) است که از به‌روز‌ترین فن‌آوری طراحی و ساخت بهره می‌برد.

بازار جیلی امگرند ۷ در ایرانزمانی‌که جیلی امگرند EC7 در سال ۱۳۹۳ وارد ایران شد، تازه نوسانات ارزی، افزایش ناگهانی قیمت خودروهای داخلی و خارجی و مونتاژی در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ سپری شده بود، و تقریباً قیمت‌ها به ثباتی نسبی رسیده بود و سدان‌های شهری خارجی و مونتاژِ داخل، قیمتی بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان داشتند و قیمت سدان‌های داخلی نیز در رنج ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بود. در این میان، جیلی با کیفیتی بالاتر از همه سدان‌های داخلی، و گاهی بالاتر از سدان‌های مونتاژ داخل، اما قیمتی مناسب وارد بازار ایران شد. بالا بودن کیفیت این خودرو به نسبت سمند و پژو پارس ۴۰ میلیون تومانی، هم‌سطح بودن با مگان یا ساندروی ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومانی و برتری نسبت به دیگر برندهای چینی مانند لیفان و جک، زمینه را برای درخشش این خودرو در خیابان‌های ایران و تبدیل شدن به خودروی محبوب خانوادگی را فراهم ساخت.

د.

جهش قیمتی ناگهانی
اما وجود تمامی این مشکلات باعث نشد نوسانات ارزی در میانه سال ۹۷ و جهش قیمتی خودرو در ایران شامل حال جیلی امگرند EC7 نشود. به‌طوری‌که قیمت این خودرو در ابتدای تیرماه ۹۷ برابر با ۵۰ میلیون تومان، در نیمه همان ماه ۷۵ میلیون تومان، در ۱۵ شهریور ۸۰ میلیون تومان و در مهرماه به ۱۳۰ میلیون تومان رسید. شاید دلیل عمده این رشد قیمت، منتفی شدن واردات مجدد خودروهای جیلی بود.





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: