هایما S5 یا جک S3 ؟کدام بهتر است؟
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

بعضیا شاید بگن که  این دوتا ماشین با توجه به تفاوت‌های زیادی که مخصوصاً توی پیشرانه دارن نمی‌تونن با هم مقایسه بشه ولی مبنای ما برای مقایسه این دوتا ماشین توی مطلب امروز بحث قیمت آن‌ها بوده که تقریباً، با هم برابر هستن.با توجه به افزایش محبوبیت شاسی بلندها و کراس اورها توی بازارهای جهانی، که دلایل مختلفی از جمله ارتفاع سواری بیشتر، فضای سرنشین و بار بیشتر و ظاهری قدرتمند در این تغییر سلیقه مردم داشتن، این روزها شاهد گسترش خانواده محصولات شرکت‌های مختلف، از جمله شرکت‌های خودروسازی چینی و ورود مدل‌های شاسی بلند و کراس اور جدید به مجموعه مدل‌های آن‌ها هستیم.

 

درباره ی حس رانندگی با برلیانس C3 بیشتر بدانید.

 

 

 

دو شرکت هایما و جک، به واسطه دو شرکت داخلی ایران خودرو و کرمان موتور سال‌هاست که در بازار ایران فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

این بار، هایما S5 و جک S3 را با هم مقایسه کنیم. هایما S5 را به نوعی می‌توان مهم‌ترین مدل در خانواده محصولات این شرکت چینی دانست. به لطف فروش بالایی که کراس اورهای کوچک در بازار چین دارند، هایما مدل S5 را در دو نسخه توربو و یانگ عرضه کرده و مدلی که ایران خودرو آن را وارد بازار ایران کرده، همین مدل توربو است.

از سوی دیگر، با توجه به تجربه فوق العاده موفقی که کرمان موتور در بازار ایران با مدل جک S5 داشت، این شرکت تصمیم گرفت تا کراس اوری یک سایز کوچک‌تر از S5 را روانه بازار کشورمان کند. نتیجه خودروی جک S3 بود که در بازار چین با نام Refine S3 شناخته می‌شود. این خودروی کوچک و اقتصادی علاوه بر ایران در بازارهای جهانی مختلفی از جمله آمریکای لاتین و شمال آفریقا هم حضور دارد.

در ادامه مطلب لطفاً باما همراه شوید تا در بخش‌های مختلف، به بررسی و مقایسه دو خودرو هایما S5 و جک S3 پرداخته و ببینیم در شرایط فعلی بازار کشورمان، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند.

طراحی بدنه و کابین
هایما S5
همان طور که احتمالاً می دانید، شرکت هایما در دهه 90 میلادی تحت عنوان هاینان مزدا و به شکل یک جوینت ونچر بین دولت محلی استان هاینان و شرکت مزدا برای تولید خودروهای این شرکت ژاپنی در خاک چین شروع به کار کرد. بعداً هم که مزدا سهام خود در این شرکت را به فاو فروخت، ولی تاثیرات این خودروساز ژاپنی روی محصولات هایما همچنان احساس می‌شوند. در مورد شاسی بلند هایما S5، از نمای جلویی اگر به خودرو نگاه کنید، شباهت‌هایی میان آن و کراس اور مزدا CX-5 می‌توانید بیابید. به طور کلی هایما طراحی بدنه بسیار زیبا و مدرنی دارد و کم‌تر کسی است که بتواند ایرادی به آن بگیرد.

 

در بخش جلو طراحی خاص جلوپنجره بزرگی که خودرو دارد در کنار چراغ‌های بسیار بزرگ و کاپوت با ارتفاع بالای آن، ظاهری خشن و تهاجمی به هایما S5 داده است. ترکیب طراحی سپر با دو چراغ مه شکن در گوشه‌ها و چراغ‌های دی لایتی که در بالای آن‌ها قرار گرفته نیز بسیار زیباست. به طور کلی، گرچه ابعاد خودرو خیلی بزرگ نیست، ولی طراحان هایما تلاش کرده‌اند تا با استفاده از المان‌های طراحی بزرگ روی خودرو، S5 را بزرگ‌تر از آن چه که هست نشان دهند.

در کناره‌ها اوضاع بسیار بهتر هم می‌شود. ارتفاع سواری بالا و رینگ‌های بزرگ 17 اینچی سبب شده‌اند تا این خودرو حس و حال یک شاسی بلند واقعی را داشته باشد. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توان به خط سقف شیب دار، باربند و خط کمر متفاوت اشاره کرد که با عبور از دستگیره درها دقیقاً از زیر آینه‌ها دوباره به سمت عقب خودرو باز می‌گردد. نهایتاً در بخش عقب تلاش شده تا به مانند قسمت جلو، با استفاده از چراغ‌ها و پنجره عقب بزرگ، خودرو بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان داده شود.

داخل کابین، هایما S5 به نسبت سایر چینی‌های هم رده خود از نظر قیمتی بسیار زیبا طراحی شده است. یک تم طراحی V شکل درون کابین این خودرو، در قسمت‌هایی مانند بخش میانی داشبورد، دریچه‌های ورودی هوای وسط و دکمه‌های سیستم صوتی و ارتباطی خودرو به خوبی به چشم می زند. طراحی کلی کابین S5 در عین مدرن و زیبا بودن ساده و مینیمالیستی نیز هست. صفحه نمایش تبلت مانند خودرو روی داشبورد قرار گرفته و گرچه زیباست، اما کار کردن با آن برای راننده ممکن است دشواری‌هایی به همراه داشته باشد.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: